Praktijkvoorbeeld: tandarts / huisarts praktijk
Dit is het praktijkvoorbeeld van een bestaande middelgrote tandarts praktijk. In deze praktijk zijn er een paar problemen die we opgelost hebben. Het ene probleem is dat de assistente wel eens even moet bijspringen in de behandelkamer. Als dan de telefoon gaat is het lastig om weg te rennen om de telefoon op te nemen. In deze praktijk komt de beller dan in een menu. Ze kunnen kiezen voor wachten, spoed, een boodschap inspreken of teruggebeld worden. Deze laatste optie is een speciale. Het nummer waar de beller vandaan belt wordt dan in een email verzonden naar de assistente met een terugbel verzoek. De beller hoeft dus geen boodschap in te spreken want dat is vaak een drempel. Wanneer er spoed is gaan alle toestellen over en pakt iedereen die de handen vrij heeft de telefoon op.
Het tweede ‘probleem’ zijn natuurlijk de diensten. Deze praktijk werkt samen met pakweg vijftien praktijken die de nacht- en weekenddiensten draaien. De assistente van deze praktijk heeft voor maar liefst een half jaar de diensten ingevoerd in de telefooncentrale. De centrale zelf schakelt nu netjes de diensten naar de correcte dienstdoende praktijk zonder dat iemand zich daar nog zorgen om hoeft te maken.
Wilt u dat laatste nog eenvoudiger oplossen dan hebben we hiervoor een doorschakelservice.