Praktijkvoorbeeld: ZZP bouwvakker
Voor de zzp stukadoor, tuinman of loodgieter etc. is het eeuwige dilemma: je wilt bereikbaar blijven maar je moet overdag op pad naar de klus. Nu is vaak de voicemail de oplossing, maar je wilt eigenlijk ook niet dat je (potentiële) klant een bericht moet inspreken.
De oplossing hier is even simpel als doeltreffend. Thuis zijn er een aantal draadloze toestellen en de voor op pad een gsm. Deze zzp-er heeft, behalve een prive- ook een zakelijk telefoonnummer. Wanneer overdag een zakelijk telefoongesprek binnenkomt gaan zowel de toestellen thuis als de gsm over. Wordt er niet binnen dertig seconden opgenomen (je zal maar net onder de gootsteen liggen) gaat de telefoon door naar de service dienst, zij nemen de telefoon aan en sturen een email met een gespreksnotitie. Is er spoed dan sturen ze ook een sms en kan onze zzp-er meteen terugbellen.
‘s Avonds na acht uur is het welletjes en gaat het zakelijke nummer naar de voicemail. Prive blijven de toestellen gewoon overgaan. Thuis is op de display van de handsets te zien over zakelijk of prive wordt gebeld. De gsm is altijd bereikbaar op het gsm nummer maar als er mee wordt uitgebeld komt bij de ontvanger het zakelijke nummer in de display.
Uiteraard kan deze configuratie aangepast en uitgebreid worden met toestellen, gsm’s etc.