Teksten opnemen in de telefooncentrale
Voor menu’s en andere vermeldingen is het mogelijk om met de centrale de teksten op te nemen.
Hiervoor moet u wel de beschikking hebben over de webinterface. Om op te nemen kiest u in het menu Beheerder voor system recordings. Er verschijnt vervolgens een nieuwe pagina op uw scherm. Kies hier voor nieuwe recording of Add recording;
Begin met het invoeren van een naam en omschrijving (name, description).
Wanneer u al een gesproken tekst (b.v. professioneel heeft laten inspreken) op uw computer heeft staan kunt u kiezen voor Browse, het bestand uploaden en bevestigen met submit.
Wanneer u een tekst wilt inspreken met uw telefoon vult u uw interne nummer in bij Record over Extension. (Weet u uw interne nummer niet dan belt u eerst naar *65 en de ‘ingeblikte dame’ zal u vertellen wat uw toestelnummer is.) Klik vervolgens op de knop Call achter het veld. Uw toestel zal overgaan. Neem op en spreek uw tekst in. Wanneer u klaar bent verbreekt u de verbinding (wanneer u inspreekt met een losse hoorn en toestel, druk dan zelf de haak in en leg daarna pas de hoorn op de haak. Wanneer u de hoorn direct op de haak legt zal die klik ook worden opgenomen.
Op de plek waar uw toestelnummer stond kunt u nu een bestandsnaam invoeren. Hou dit kort, uw heeft het later niet meer nodig. Vervolgens klikt u op submit. De centrale zal een waarschuwing geven dat u eventueel lang moet wachten. Deze boodschap kunt u wegklikken.
Vervolgens is uw opname beschikbaar voor andere functies op uw centrale.