Snacksalon La Plaza
Snacksalon la Plaza is een goed lopende cafetaria met zeer drukke spitsen, met op die momenten heel erg veel telefonische bestellingen. Voor klanten was het vaak een soort van loterij om er door heen te komen doordat niet de eerste die belde geholpen werd maar de eerste die belde op het moment dat wij een gesprek ophingen. Zo kwam het dus regelmatig voor dat klanten wel 15 minuten lang een ingesprekstoon te horen kregen.
U begrijpt dit is voor klanten zeer storend en totaal niet klantvriendelijk.
In oktober 2014 melden wij ons bij iTouwtje met dit probleem. De oplossing was bellen via VoIP. Dit was niet alleen kostenbesparend maar bood ons ook nog erg veel handige functionaliteiten. Voor klanten hebben we nu een wachtrij. Onze klanten die bellen krijgen eerst een welkomstboodschap te horen en hun positie in de wachtrij. Vervolgens worden de klanten door onze medewerkers netjes in volgorde geholpen. Tijdens het wachten krijgen de klanten muziek te horen afwisselend met informatieve boodschappen.
Verder is een groot voordeel dat alle inkomende gesprekken opgenomen worden. Wij hebben al meerdere keren gehad dat er vragen waren naar aanleiding van een telefoongesprek en dat we voor de zekerheid even het gesprek terugluisterden.
Recent nog heeft iTouwtje ons enorm geholpen nadat wij last hadden van baldadige jeugd met anonieme telefoontjes. Deze anonieme telefoonnummers worden nu automatisch geblokkeerd maar krijgen wel netjes een bandje te horen waardoor zij niet worden doorverbonden met onze medewerkers. Dit werkt echt top!
De voordelen zijn voor ons zo groot dat wij nooit meer zonder zouden willen en ook niet zonder zouden kunnen. Wat wel heel belangrijk is om de VoIP centrale netwerk technisch heel goed aan te laten sluiten, maar hier kan iTouwtje uitstekend in adviseren.
Gerald Ebing
Snacksalon La Plaza – Bunschoten